Usein kysytyt kysymykset
Mikä on LogiPeak?
Logipeak on itsenäinen suomalainen kuljetuksia välittävä yritys. Tarjoamme yhden alustan, jossa yritykset pystyvät kilpailluttamaan kuljetustarpeensa. Tarjoamme myös yksilöllistä palvelua asiakkaille, joilla kuljetuksen tarve on haastavampi. LogiPeak ei omista omia autoja, vaan välitämme kuljetusyritysten palveluita. Käytettävän kuljetusyrityksen valitsee asiakas.
Voiko yksityshenkilö käyttää palvelua?
LogiPeak on vain yrityskäytössä. Jokaisella palveluun rekisteröityvällä yrityksellä pitää olla voimassa oleva Y-tunnus.
Mitä LogiPeakin käyttö maksaa?
LogiPeak laskuttaa vain sivuilla sovituista kuljetuksista. Voit siis selata tarjontaa ja kilpailuttaa ilmaiseksi. Kun sopiva tajous löytyy ja kuljetus on molempien osa puolten hyväksymä, LogiPeak laskuttaa kuljetusyhtiöiltä viisi prosenttia (5%) lopullisesta verollisesta (alv 24%) kauppahinnasta välityspalkkiona. LogiPeak ei sisällä vuosimaksua ensimmäisen vuoden aikana . Henkilökohtaista palveluamme käytettäessä sovimme palkkiosta toimeksiannon yhteydessä.
Mitä palvelussa voi kuljettaa?
LogiPeak keskittyy toistaiseksi maatiekuljetuksiin. Voit ilmoittaa palveluun mitä tahansa maantietoimitukseen sopivaa. Mikäli tarpeesi on monimutkaisempi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja etsimme kuljetustarpeellesi ratkaisun.
Miten palvelu toimii?
Kun yritykselläsi on tarve kilpailuttaa kuljetus, rekisteröidyt sivulle ja lisää rahdin palveluun. Tarvitsemme vain tietoja rahdin arvioidusta koosta, painosta sekä tyypistä.
Tämän jälkeen lisäät, mistä rahti on lähdössä ja minne se pitää toimittaa, sekä koska rahti pitäisi viedä. Kun olet tarkastanut, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat, hyväksyt ilmoituksen. Ilmoitus siirtyy listalle, josta kuljetusyrittäjät voivat antaa tarjouksia ilmoittamallesi rahdille. Kun saat tarjouksen, yrityksellesi tulee ilmoittamaanne sähköpostiin tarjous, jonka voit joko hyväksyä tai jäädä odottamaan parempaa tarjousta. Kun olet löytänyt parhaan soveltuvan tarjouksen ja hyväksynyt sen, ilmoittamanne yhteystiedot välitetään kuljetusyritykselle ja sovitte toimituksen yksityiskohdista.
LogiPeak ei käsittele kuljetuksen maksuja, vaan laskutus suoritetaan suoraan kuljetusyritykselle kyseisen yrityksen normaalia kaavaa pitkin.
Kuljetusyrittäjänä voit osallistua tavarantoimittajien tarjouspyyntöihin. Mikäli tarjouksesi on hyväksytty, saatte siitä sähköpostin. Tämän jälkeen teille välitetään tavarantoimittajan yhteystiedot ja pääsette sopimaan ajosta ja laskutuksesta. LogiPeak laskuttaa hyväksytystä rahdista kuljetusyritystä viisi prosenttia verollisesta summasta (alv 24%) välityspalkkiona.
Mihin sitoudun rekisteröityessäni palveluun?
LogiPeakin kautta ilmoitettavat hinnat ja tarjoukset ovat sitovia. Käyttöehtojen rikkomisesta voi seurata palvelusta poistaminen. LogiPeak ei vaadi sitoutimista palvelun jatkokäyttöön, ja palvelusta pystyy myös irtisanoutumaan helposti. Et siis menetä kuljetusyrityksesi itsenäisyyttä palveluamme käyttäessä.
Miksi tilin vahvistaminen tunnistautumalla on tärkeää?
Näin LogiPeak pyrkii vahvistamaan palvelun käyttäjät ja väärinkäytöksiä ei pääse syntymään. LogiPeak ei vastaa kuljetusten toteutumisesta mutta pyrkii mahdollistamaan mahdollisimman sujuvan ja turvallisen käytön.
Mihin antamiani tietoja käytetään?
Antamanne tietoja luovutetaan vain molempien osapuolien hyväksymän tarjouksen jälkeen. Tällöin luovutetaan yrityksen nimi, yhteyshenkilön yhteystiedot sekä yrityksien osoitteet. Näitä luovutettuja tietoja saa käyttää vain kuljetusten sopimiseen. LogiPeak ei vastaa tavarantoimittajien tai/ja kuljetusyrittäjien käytännöistä. LogiPeak ei luovuta ilmoitettuja tietoja ulkopuolisille tahoille.
Miten poistan käyttäjätilini?
Mikäli haluat poistaa käyttäjätilisi palvelusta voit suorittaa sen ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun. Tarvitsemme asiaan suorittamiseksi käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja ilmoittamasi yrityksen y-tunnuksen. Yrityksen tiedot poistetaan järjestelmästämme ja avoimet laskut tulevat viimeistään seuraavan kuukauden aikana.
Miten voin luottaa vastapuoleen?
Pyrimme helpottamaan tätä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Sivustolla ilmoitetut hinnat ja tarjoukset ovat sitovia. Palvelua käyttävillä yrityksillä pitää olla voimassa oleva y-tunnus. Mikäli yritys rikkoo sivuston käyttöehtoja LogiPeak pidättää oikeuden poistaa ks. yritys palvelusta pysyvästi.
Mitä käy, jos en saa sovittua kuljetusta?
Pyydämme teitä ottamaan suoraan yhteyttä kuljetusyritykseen/tavaran tomittajaan ja reklamoimaan asiasta heille. Pyydämme myös ilmoittamaan asiasta LogiPeak sivustolla asiakaspalveluumme. Mikäli sovittu kuljetus jää toteuttamatta siitä tulee merkintä yrityksen tietoihin palveluumme. LogiPeak pidättää oikeuden poistaa käyttöehtoja rikkovan yrityksen palvelusta.
Mitä käy jos en pääse kuljettamaan sopimaani kuljetusta?
Pyydämme teitä olemaan yhteydessä suoraan tavarantoimittajaan mahdollisimman aikaisin. Pyydämme teitä myös ilmoittamaan asiasta LogiPeak sivustolla asiakaspalveluumme. Laskutamme kuljetusyrittäjää jokaisesta sovitusta kuljetuksesta. Mikäli syy on aiheellinen poistamme tapahtuman laskutuksesta.